План работы методического объдинения


Положення про шкільне методичне об'єднання вчителів початкових класів

1. Загальні положення
1.1. Діяльність МО базується на педагогічному аналізі, прогнозуванні й плануванні навчально-виховного процесу в школі.
1.2. Основні напрями діяльності, зміст і форми роботи МО визначаються її членами відповідно до цілей і завдань школи і затверджуються методичною радою школи.
1.3. У своїй діяльності МО керується Конституцією і законами України, указами Президента, рішеннями уряду України, органів управління освіти всіх рівнів з питань освіти й виховання, а також статутом школи, Концепцією розвитку школи, наукова-методичною проблемою педагогічного колективу і навчально-виховними завданнями річного плану, наказами і розпорядженнями директора.
2. Взаємозв'язки МО з іншими структурними одиницями методичної школи і позашкільними організаціями.
МО в особі голови МО працює спільно з адміністрацією, методичним кабінетом, з педагогічною, методичною радами школи,творчими групами вчителів предметників
, школою молодого вчителя, керівниками шкільних ПДС, районними методичними об'єднаннями і методистами обласного НМЦ, здійснює координацію дій з реалізації цілей і завдань методичної, науково-дослідної, інноваційної та інформативно-аналітичної діяльності.
3. Завдання методичного об'єднання
3.1. Створення умов для професійного, культурного і творчого зростання педагогів.
3.2. Виявлення і пропаганда ППД, здійснення нових підходів до організаціїї навчання й виховання.
3.3. Освоєння нового змісту, технологій і методів педагогічної діяльності зі свого предмета, напряму науково-методичної роботи.
3.4. Узагальнення ППД вчителів школи і впровадження в практику роботи школи передового досвіду вчителів області.
3.5. Активна участь у створенні банку актуального досвіду в МК школи.
3.6. Діагностика методичних утруднень учителів та визначення напрямів роботи МО на наступний навчальний рік.
3.7. Участь у конкурсах "Учитель року".
4. Функції шкільного методичного об'єднання вчителів початкових класів
4.1. Методична підтримка інноваційної діяльності вчителя.
4.2. Вивчення нормативної і методичної документації з питань освіти.
4.3. Проведення моніторингу ефективності діяльності членів МО.
4.4. Участь у підготовці й проведенні відкритих уроків, майстер-класів та інших заходів.
4.5. Підготовка дидактичних матеріалів із предметів.
4.6. Підготовка матеріалів для ярмарку педагогічних ідей.
4.7. Організація роботи педагогів з активізації самостійної пізнавальної і ноуково-дослідної позаурочної діяльності (конкурси, участь у роботі секцій МАНу, олімпіади).
4.8. Проведення предметних тижнів в умовах модернізації змісту освіти.
4.9. Надання методичної підтримки молодим фахівцям.

5. Права шкільного методичного об'єднання вчителів початкових класів. 
5.1. Участь в атестації педагогів: визначення якості викладання, знань, умінь і навичок школярів з предметів.
5.2. Участь у розробці авторських методичних проектів, науково-дослідній діяльності й дослідно-експериментальній роботі на рівні школи, району, області.
5.3. Підготовка й публікація матеріалів ППД вчителів початкових класів.

6. Обов;язки членів шкільного МО вчителів початкових класів
6.1. Обов'язкова участь у всіх формах роботи МО, що проводиться протягом року.
6.2. Активна участь у роботі з удосконалення професійної майстерності.
6.3. Знання основних документів про освіту: Закон України "Про освіту", нормативні документи, вимоги до кваліфікаційних категорій, державні стандарти освіти, навчальні програми.
6.4. Володіння основами самоаналізу педагогічної діяльності.
6.5. Знання тенденцій розвитку освіти України.
6.6. Знання тенденцій розвитку методики викладання.

7. Обов'язки голови шкільного МО вчителів початкових класів
7.1. Організація поточного і перспективного планування роботи МО і своєї діяльності (план роботи на рік, циклограма діяльності, підвищення кваліфікації і прходження атестації членами МО).
7.2. Відвідування уроків та інших зазодів, що проводяться вчителями початкових класів; раз на рік аналіз результативності роботи МО та окремих вчителів.
7.3. Надання методичної допомоги членам МО в освоєнні інноваційних програм, технологій, оволодінні методикою підготовки і проведення позакласних заходів.
7.4. Консультування з питань методики викладання, органіізації роботи з підвищення професійного рівня, підготовки друкованих матеріалів.
7.5. Пропаганда професійного досвіду членів МО.

8. Відповідальність
Члени і голова шкільного МО вчителів початкових класів відповідають за виконання плану роботи МО, рівень роботи з науково-методичної проблеми МО.

9. Управління шкільними МО вчилелів початкових класів
Робота МО організовується на основі Концепції розвитку й річного плану роботи школи та індивідуальних планів професійної самоосвіти членів МО.                                                                                                                                                                                     ПЛАН ЗАСІДАНЬ
методичного об’єднання
вчителів початкових класів
на 2016-2017
навчальний рік

                         Керівник Ромалійська Н.Ф.

І засідання
С Е Р П Е Н Ь


ТЕМА: "Особливості організації навчально-виховного процесу у початкових класах у 2016-2017 н.р., обмін досвідом з питань підготовки до нового навчального року".

 № Зміст Відповідальні
 1Опрацювання інструктивно-методичних матеріалів, Державного стандарту початкової загальної освіти.Ромалйська Н.Ф.
 2Корекція календарних планів учителів, затвердження календарного планування.Члени МО
Ромалйська Н.Ф.
 3Аналіз навчальних програм, підручників для початкової школи.  Члени МО
 4Затвердження плану роботи методичного об'єднання на 2016-2017 навчальний рік. Члени МО 



 5Опрацювання методичних посібникв Члени МО
 6Інформація про вимоги до ведення класних журналів, учнівських зошитів та щоденників. Глушик С.З. 
 7Атестація вчителів. Складання графіків відкритих уроків і виховних заходів учителів, що атестуються. Вчителі, які атестуються 
 8Самовдосконалення професійного росту вчителів.  Члени МО
 9Нормативні вимоги та методичні поради щодо оформлення навчального кабінету.  Члени МО
ІІ засідання
Ж О В Т Е Н Ь


ТЕМА: "Інтерактивне навчання в системі нових освітніх технологій. Адаптація учнів підготовчого та перших класів".

 № Зміст Відповідальні
 1 Круглий стіл "Інтерактивне навчання в системі нових освітніх технологій".
  1. Використання інтерактивних технологій на уроках математики.
  2. Інтерактивні методи навчання на уроках української мови.


Пєткова С .Л.
 2 Огляд новин методичної літератури, що порушують розглянуті проблеми. Члени МО
 3 Результати проведеної діагностики готовності учнів підготовчого та перших класів до шкільного життя.
Адаптація учнів.
 Вчитель  першого класу
Мхова Л.Г.
 4 Інформація шкільного бібліотекаря про надходження методичної та художньої літератури. Йолкіна В.І.



ІІІ засідання
С І Ч Е Н Ь


ТЕМА: "Результативність роботи МО за І семестр".

 № Тема Відповідальні
 1 Студія "Педагогічні відкриття". Звіти вчителів про самоосвітню діяльність. Члени МО
 2 Аналіз перевірки техніки читання та контрольних робіт за І семестр. Голова МО
 3 Обмін досвідом, думками. Відвідування та обговорення відкритих уроків та виховних заходів вчителів, які атестуються. Члени МО
 4 Як уникнути труднощів у навчанні молодших школярів. Поради колег. Члени МО
 5 Підсумки проведення шкільних та позашкільних масових заходів. Члени МО
 6 Знайомство з новинками методичної літератури. Члени МО
 7 Підготовка до Тижня початкових класів. Члени МО
 8 На допомогу вчителю. Особливості виховання гіперактивних дітей молодшого віку. Створення стану емоційно-психологічного контролю. Тренінг для вчителів. Психолог
Бердяєв О.В.
ІV засідання
Б Е Р Е З Е Н Ь


ТЕМА: "Використання інноваційних технологій на уроках у початкових класах".

 № Тема Відповідальні
 1 Круглий стіл "Діяльність вчителя і вихователя в інноваційному режимі: методика, пошук, здобутки і перспектива".ічлени МО 
 2 Виступ. "Розвиток творчої особистості учня та вчителя засобами комп'ютерних технологій".
Балєва А.В. 
 .
 3 На допомогу вчителю. Удосконалення мовленнєвого розвитку молодших школярів.
Голова МО Ромалійська Н,Ф.

 4 Виступ психолога. Психологічні компетентності вчителя початкових класів у роботі з проявами дитячої агресії. Психолог
Бердяєв О.В.
 5 Підсумки проведення Тижня початкових класів.
Голова МО Ромалійська Н,Ф
 Члени МО
 6 Підсумки атестації вчителів. Обмін думками, враженнями. Члени МО
V засідання
Т Р А В Е Н Ь


ТЕМА: "Підсумки роботи МО за ІІ семестр і за 2016-2017 н.р. Напрямки роботи на наступний навчальний рік".

 № Тема Відповідальні
 1
  1. Розвиток творчих здібностей учнів на уроках і в позаурочний час.
  2. Підсумки проведення свят "Прощавай, Букварику!", "Прощавай, початкова школо!" та інших виховних заходів.
Члени МО
Пєткова с.Л.

Вчитель 1 кл. Міхова Л.Г.
 2 Вивчення стану досягнень дітей, моніторинг освітньої діяльності.Пєткова с.Л.
 3 Аналіз роботи МО за минулий навчальний рік. Успіхи та невдачі. Способи подолання невдач.Голова МО Ромалійська Н.Ф.
 4 Панорама методичних перспектив. Обговорення пропозицій щодо планування роботи МО на наступний навчальний рік. Члени МО
 5 Переведення учнів до наступних класів згідно рішень шкільної та обласної медико-педагогічної комісії. Члени МО
 6 Перевірка шкільної документації. Вироблення завдань на майбутнє. Адміністрація


ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ


У 2016-2017 навчальному році, враховуючи тенденції розвитку освіти, відповідно до річного плану роботи школи, МО вчителів початкових класів передбачає проведення наступних заходів:

  Заходи Термін проведення Відповідальний
 1 Підготовка та проведення шкільного фестивалю "Повір у себе". Вересень-жовтень Всі члени МО
 2 Виховна година "Діти і В.О.Сухомлинський". Жовтень Пєткова С.Л.
 3 Виховна година "Я - маленький помічник". Жовтень Міхова Л.Г.
 4 Виховна година "До тебе, рідна Україно, я серцем лину". Листопад Ромалйська Н.Ф.
 5 Виховна година "Мій сонячний дім - моя Україна". ЛистопадБалєва А.В.
 6 Класна година "Хто лідер?". Листопад Пєткова с.Л.
 7 Родинне свято "Традиції і звичаї моєї родини". Грудень Ромалйська Н.Ф.
 8 Екскурсія в природу "Птахи - наші друзі". Вивішування годівничок. Грудень Члени МО
 9 Екскурсія до храму святого апостола Петра "Різдвяна зірка". Січень Члени МО
 10 Виховна година "Як не любити зими сніжно-синьої...". Січень Балєва А.В.
 11 Мандрівка у природу "Зимонько - голубонько...". Січень Міхова Л.Г.
 12 Тиждень початкових класів. Лютий Члени МО
 13 Виховний захід "Абетка бабусі Медицини". ЛютийЧлени МО
 14 Година спілкування "Життя і творчість Т.Г.Шевченка". Березень Пєткова С.Л.
 15 Класна година до Дня космонавтики. Квітень Ромалйська Н.Ф.
 16Свято останнього дзвоника. Травень Члени МО





Підведення підсумків.                                                               


Методична проблема школи: " Впровадження сучасних інноваційних технологій в навчально-виховний процес"

Проблема методичного об'єднання вчителів початкових класів: " Використання інноваційних технологій у навчально- виховному процесі в початкових класах"

ВСТУП
    У минулому навчальному році педагоги, члени МО вчителів        початкових класів, працювали над вирішенням першочергових завдань навчання і виховання учнів у сучасних умовах. З урахуванням рівня організації навчально-виховного процесу, особливостей складу учнів початкових класів учителі, члени МО працювали над вирішенням науково-методичної проблеми «Впровадження інноваційних технологій у практику роботи».
         Нею окреслено коло таких завдань:
-Вивчення та впровадження інноваційних методик та прийомів у навчання.
-Вдосконалення педагогічної майстерності педагогів.
-Розвиток учнів з урахуванням їхніх вікових, фізіологічних, психологічних, індивідуальних особливостей.
-Створення належних умов для розумового, морального і фізичного розвитку дітей.
         Аналіз роботи свідчить, що за минулий навчальний рік значно підвищився науково-методичний рівень викладання навчальних предметів, бралась до уваги виховна та розвивальна функція навчання, здійснювався пошук його ефективних форм і методів.
         У процесі роботи виправдали себе такі форми, як моделювання уроків, індивідуальна та групова робота, розвиток здібностей і природних обдарувань учнів.
         У школі широко практикуються відкриті уроки та виховні заходи, впроваджуються нові навчальні технології, такі як проектні, як у виховній роботі, так і в навчанні.
         Проте спрямованість школи на гуманізацію навчально-виховного процесу, забезпечення особистісно-орієнтованого навчання потребує від вчителя визнання учня головною особистістю всього процесу, що становить суть особистісно-орієнтованої педагогіки.
Тому у 2015-2016 н.р. члени МО, виходячи з результатів діагностування нагальних потреб, які повинні вирішити вчителі початкової ланки, працюватимуть над вирішенням проблеми:
«Використання інноваційних технологій у навчально–виховному процесі  в початковій школі»
Завдання шкільного методоб’єднання
вчителів початкових класів
на поточний навчальний рік
 Створення креативного освітнього середовища та впровадження освітніх технологій, спрямованих на становлення й розвиток інноваційної особистості.
 Впровадження в навчально-виховний процес нового Державного стандарту початкової загальної освіти
  Урізноманітнення форм організації навчальної діяльності.
 Використання активних методів і заходів навчання для розвитку креативного, критичного мислення учнів.
 Взаємодія між дошкільним і загальноосвітнім навчальним закладом.
 Організація роботи з батьками, сприяння гуманізації стосунків у класі, підвищення соціального статусу дитини.

 Поглиблення та застосування новітніх оздоровчих технології, сучасних інтерактивних методів навчання та виховання підростаючого поко
План роботи
методичного об’єднання
вчителів початкових класів
на 2015-2016
навчальний рік
                         Керівник Ромалійська Н.Ф.
                                                                       
                                                                Аналіз
роботи шкільного методичного об'єднання
за 2014-2015 навчальний рік
     Протягом 2014-2015 н. р. методичне об’єднання вчителів   початкових класів працювало над вирішення науково-методичної проблеми  Використання інноваційних технологій у навчально-виховному процесі в початкових классах
  На засіданнях ШМО початкових класів розглядалися нормативно-правові документи щодо організації навчально-виховного процесу в закладах освіти, актуальні проблеми методики викладання шкільних дисциплін, інформація стосовно проведення навчальних, позакласних занять, щодо змін у веденні журналів, велися огляд та обговорення методичної літератури, книг, періодичних видань тощо.
   Виходячи із завдань навчально-виховного процесу  МО вчителів початкових класів працювало над вирішенням таких проблем:
1. Оволодіння навичками самоаналізу, інноваційними технологіями,        методом проектів, найдосконалішими формами, методами та прийомами навчання учнів з основних дисциплін та позакласних заходів.
2. Поглиблення та використання у навчально-виховному процесі новітніх оздоровчих технології, сучасних інтерактивних методів навчання та виховання підростаючого покоління.
3. Актуалізація виховної діяльності молодших школярів засобами мистецтва.
4. Впровадження технології продуктивного навчання з метою стимулювання креативності    учнів, всіляко розвивати її творчі можливості.
5.   Проведення екскурсій, спостереження за природою, залучення дітей до різноманітної трудової діяльності.
6. Проведення методичних заходів, які б розширювали знання і практичний досвід вчителів.
7.   Діагностування і попередження відставання учнів у навчанні.
8.   Підготовка учнів 4 класу до ДПА.
   На засіданнях методичного об'єднання вчителі ознайомлювалися з методичними рекомендаціями щодо організації навчально-виховного процесу в початкових класах.
   
    Ретельно опрацьовували:
1. Зміст нового Державного стандарту початкової загальної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 “Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти”;
2. Навчальні програми Затверджені Міністерством освіти та науки, молоді та спорту України (наказ МОНмолодьспорту України від 12. 09. 2011 р. № 1050);
3 .Лист Міністерства освіти і науки України  №1/11-7407 від 08.09.2009 р. “Критерії оцінювання рівня навчальних досягнень системи загальної середньої освіти учнів початкової школи”;
     Вчителі початкових класів брали активну участь у житті школи та обговоренні важливих проблем протягом всього навчального року
    Аналіз роботи за рік свідчить, що викладання навчальних предметів  ведеться на належному науково-методичному рівні. Увага вчителів зосереджувалася як на предметних результатах навчання, що здійснювалося через поурочні і тематичні цілі засвоєння учнями навчального матеріалу, так і на передумовах успішного розвитку розумових здібностей учнів, формування у них високої пізнавальної культури.
  У процесі роботи методоб'єднання, виправдали себе такі форми як моделювання уроків, індивідуальна та групова робота з обдарованими та слабовстигаючими учнями, підвищення мотивації до навчання, вирішення педагогічних ситуацій і завдань, розробка та обговорення диференційованих завдань з української мови й математики, огляд новинок педагогічної та методичної літератури.
     Аналіз відвіданих уроків засвідчив, що вчителі володіють теорією та методикою викладання навчальних предметів.
      Також, учні активно брали участь у виховних заходах.
  Аналіз роботи  методичного об'єднання свідчить про те, що ефективна організація роботи залежить від розвитку його інноваційного потенціалу, професійної компетентності педагогічного колективу, його готовності до роботи в умовах пошуку; створення науково-методичної та матеріально-технічної підтримки інноваційних змін.
  Підсумовуючи роботу вчителів, членів  методичного об'єднання,
можна зробити висновок, що завдання, які випливають з науково-методичної теми  методичногооб'єднання в основному виконано.

   В наступному 2015-2016 н.р. всю роботу ШМО буде спрямовано на те, щоб діти зростали здоровими, життєрадісними, щасливими, здобували потрібні знання,  вміння  та навички, вміли застосовувати їх у майбутньому.




Проблемні питання, над вирішенням яких працюють вчителі


клас
Прізвище, ім’я, по батькові

Педстаж
Результати останньої атестації, термін атестації
Проблема для поглибленого опрацювання
Форма звітування

  1.
Балєва А.В.
24
9 розряд
Розвиток комунікативно-мовленнєвих здібностей учнів.
 Відкриті уроки

   2.
Ромалійська Н.Ф.
26
І категорія
Вдосконалення і розвиток навичок правильного, свідомого, виразного читання
Відкриті уроки
   3.
Пєткова С.Л.
23
І категорія
Розвиток пізнавальних інтересів молодших школярів шляхом ігрової діяльності на уроках.
Відкриті уроки, розробка завдань, доповідь,
виховні заходи
   4.
Міхова Л.Г.
26
І категорія
 Формування логічних умінь молодших школярів.
Відкриті уроки, розробка завдань

План роботи шкільного методоб'єднання вчителів початкових класів

з/п
Дата
проведення
Зміст роботи
Відповідальний
1.
1-ше засідання
29.08 15 р.
1. Аналіз роботи ШМО за 2014-2015 н.р.
2. Особливості організації навчально- виховного процесу в початковій школі.
3. Затвердження плану роботи на 2015-2016 н.р.
4.Ознайомлення з інструктивно–методичними матеріалами щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів та нормативними  документами  МОН України щодо організації НВП. Організація та проведення Першого уроку
5.Групова консультація з проблеми:
 « Календарно – тематичне планування навчального матеріалу на І семестр  2015-201н.р.»
6. Проведення Всеукраїнської акції «Дай руку, першокласнику».
7. Практична частина. Робота в групах. Аналіз навчальних програм, підручників, зошитів, посібників для початкової школи.
Керівник МО
2.
2-ге засідання
29.10. 15 р.
1. Доповідь на тему: « Інтерактивні технології колективно- групового навчання в початкових класах»
2. Методичні рекомендації щодо підготовки до уроку за інтерактивними технологіями
3. Аналіз та обговорення відвіданих уроків
4. Круглий стіл «Форми роботи з першокласниками»
5. Підготовка до проведення педчитань.
6. Підбір завдань до першого туру конкурсу ім.Петра Яцика.
7. Підготовка до участі в конкурсі « У світі цікавих проектів»
ПєтковаС.Л.


Міхова Л,Г.
3.





3-тє засідання
  12. 01.2016р.



1.Доповідь на тему: «Використання інноваційних методів навчання на уроках в початкових класах»
2.Педагогічний діалог. «Підвищення якості знань на основі впровадження на уроці інтерактивних технологій навчання»
.
3. Презентація " Роль сучасного уроку у формуванні креативної особистості"
4.Розробка календарно-тематичного планування на ІІ семестр для 3 класу.
5. Організація позакласної роботи у ІІ семестрі
Балєва А.В..


 
Ромалійська Н.Ф.




Пєткова С.Л.



4.




4-те засідання
   03.2016 р.
1.      Круглий стіл .» Створення ситуації успіху у молодших школярів.»
2.      Затвердженння завдань державної підсумкової атестації за 2015-2016 н.р
3.      Ознайомлення з новинками методичної літератури.
4.      Погодження планів навчальних екскурсій.
Вчителі

Голова м/о

Голова м/о
Голова м/о
5.
5-те засідання
   05.2016 р
1.Аналіз контрольних робіт учнів 2- 3 класів та держатестації учнів 4 класу.
2 . Підсумок перевірки техніки читання учнів 1-4 класів.
3. Організація оздоровлення дітей на базі Богданівського НВК.
4. Про підсумок участі учнями початкової школи в інтерактивних конкурсах .
5 Підсумок – звіт роботи шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2015-2016 н.р
Голова м/о

 Корекційна робота.                            Дослідження, узагальнення
                                  та   впровадження кращого  
                                                                                 педагогічно досвіду.                                                                                                                                                 План самоосвіти вчителя початкових класів
  №
п/п
Зміст роботи
Термін
 Форма роботи
1
Опрацювання інструктивно-методичних рекомендацій
Серпень
Витяг
2
Робота над методичною темою «Формування і розвиток соціальної
компетентності школярів»
Протягом року
Портфоліо
3
Систематичне поповнення методичного матеріалу
Протягом року
Портфоліо
4
Впроваджувати інноваційні технології в практичну роботу
Протягом року
Папка
самоосвіти
5
Ознайомлюватися з кращим педагогічним досвідом роботи досвідчених вчителів
Протягом року
Папка
самоосвіти
6
Поповнювати кабінети роздатковим і дидактичним матеріалами
Протягом року
Поповнення каталогу
7
Брати активну участь у роботі методичного об’єднання вчителів початкових класів
Протягом року
Засідання МО,
наради
8
Систематичне опрацювання методичної літератури
Протягом року
Поповнення каталогу
9
  Ретельно відпрацьовувати зміст навчального матеріалу, системно проводити повторення, систематизацію та закріплення вивченого.
Протягом року
Поповнення каталогу
10
Активно приймати участь у різноманітних шкільних та районних конкурсах.
Протягом року
Папка
самоосвіти
11
Підготувати доповідь на тему:  “ Розвиток соціальної компетентності  молодших школярів на уроках методом ігрової діяльності 
Листопад
Виступ на засіданні МО
Заходи по зміцненню навчально-матеріальної бази
  №
п/п
Зміст роботи
Виконавці
 Термін виконання
1
Оформлення класних куточків

Вересень
2
Оформлення інформаційних світлин

Вересень
3
Сворення інформатичного куточка для батьків

Вересень
4
Виготовлення дидактичного матеріалу з математики для
 3,4  класу

Жовтень
5
Оформлення літературної світлини

Жовтень
6
Картки результатів перевірки техніки читання для 2 класу

Листопад
7
Дидактичні картки для 2 класу
“Задачі-жарти”

Листопад
8
Демонстраційний матеріал для уроків образотворчого мистецтва та художньої праці

Січень
9
Виготовлення виробів з природного матеріалу

Лютий
10
Виготовлення дидактичних іграшок

Березень
11
Розробка завдань для перевірки знань учнів

Квітень

                      

Комментариев нет:

Отправить комментарий